Google on päättänyt kiristää pikavippien mainostamista. Vippejä ei saa enää mainostaa ihan millä hakusanalla tahansa. Tämä lisää tietysti kilpailua yhä harvemmilla hakusanoilla.
Myös suomalaiset politiikot kuten Sampsa Kataja ja Päivi Räsänen ovat viime aikoina puhuneet vippien kieltämisen puolesta. Onhan siinä oma ideansa ja ymmärrän asian täysin. Kuitenkin herää kysymys, missä menee raja siihen, millainen liiketoiminta hyväksytään ja mitä ei hyväksytä. Pikalainat ovat helppo hyökkäyksen kohde. Tottakai olen sitä meiltä, että vippien korot ovat suuret. Mutta kyseessä ei olekaan mikään asuntolaina, joka otetaan 10 vuodeksi. Pienellä lainalla pitää olla suuri korko, jotta se kattaisi edes lainan myöntämiseen liittyvät kulut. Kaksi kymppiä lainan korkoa ei ole kovin iso juttu! Eräs ongelma on lainan perimiseen liittyvät kulut ja se, että jos maksuja ei pysty maksamaan edessä on pikavippikierre. Onhan nämä vipit - tai niiden jälkiselvittely - aikamoinen ongelmavyyhti monelle.
Miten paljon Suomessa on erilaisia vippifirmoja. Tarkkaa tietoa minulla ei ole, mutta luulisin että noin 60. Tässä on listattu osa firmoista, joista suomalaiset hakevat pikavipit. Käy tutustumassa, jos haluat tietää enemmän, mistä on kyse.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti